Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

מועדון אופניים תל אביב

ניב ליבנר רגע לפני הטיסה לאירופה

ניב ליבנר רגע לפני הטיסה לאירופה מראיין: נמרוד דובינסקי
בתאריך: 28-02-2009
ניב ליבנר על רכיבת כביש רגע לפני הצטרפות לקבוצת Fuji-Trasmiera שהיא קבוצת הפיתוח של קבוצת הפרו-טור Fuji-Servetto.

מתי התחלת לרכב?


בתחילת 98 קניתי את אופני השטח הראשונים שלי Haro v7.1 בשווי 1750 ₪! כמעט שנה שלמה רכבתי עליהם ברחבי ת"א רבתי עד אשר פגשתי את רני שנהב בחנות וולודרום של תמיר שחשף אותי לקבוצה. בסוף 98 הצטרפתי למועדון אופניים ת"א שהיה ידוע גם כ- Team Klein בו רכבו עידו סירקין, אילן אידלסון, רענן ג'נח, עמוס וולף, דרור פקץ', יורי לוינזון, דוד רזניק, שי פרמינגר ורבים וטובים אחרים.
בחצי השני של עונת 2002 בצעתי את "הפריצה" שלי לענף אופני הכביש כשרכשתי את אופני ה- Trek 1000 – אופני הכביש הראשונים שלי בגיל 14.5. ההורים ואתה הייתם האחראיים לעיקוב של כמה שנים בכניסה לענף הכביש.
 

דרייב אין 2003 מימין: בר מזרחי, גיא אשכנזי, אלון ברגר, אמיר טנצר, ניב ליבנר, אולי גפן, גל נצר

 

איך נראתה "הפריצה" שלך לענף הכביש?


או, שאלה טובה! "הפריצה" שלי למען האמת עדיין לא הגיעה אבל השנים הראשונות עברו די בעצלתיים. את המרוץ הראשון ניצחתי בשנתי השנייה בקטגוריית הנוער ב-2005 באשדוד ומשם המצב השתפר. ניצחתי את אליפות ישראל בכביש באותה שנה, סיימתי שני באליפות נגד השעון אחרי חברי לקבוצה בר גרבובסקי וניצחתי את ליגת נביעות באותה שנה.
 

 

מתי הבנת שאתה רוצה להתמקד ברכיבת כביש?


כבר כשנחשפתי לעולם התחרויות האירופאי בשנת 2003 הבנתי שאני מעדיך להתמקד באופני כביש אבל המשכתי להתחרות גם באופני הרים במקביל. החל משנת 2006 כשנפצעתי במרוץ אופני הרים במענית החלטתי להשקיע את כל מרצי בכביש.
 

ניב מטפס את החרמון יחד עם יורי לוינזון.

 

כיצד השפיעה הפציעה במענית על הקריירה שלך?


במרוץ מענית שברתי את עצם הבריח אבל הבעיה האמיתית התחילה 10 ימים לאחר מכן. למרות הכאבים העזים לא יכולתי להזניח את הרכיבה וכבר עליתי על הטריינר וחזרתי לשגרת אימונים. בגלל הכאבים בכתף שמאל רכבתי שלא במודע כשרוב משקלי על יד ימין מה שהפר את איזון השרירים מהכתפיים ועד לאגן ויצר סיבוב באגן. כשחזרתי להתאמן בחוץ, בהתחלה היה שיפור ניכר במצב ואף סיימתי את מרוץ חריש במקום השני יחד עם יורי לוינזון בן קבוצתי אך מאותה נקודה המצב הדרדר. לקח הרבה מאוד זמן עד שהצלחתי לאתר את הבעיה ורק לקראת סוף 2006 חזרתי לעניינים בעזרת הכירופרקטית שלי ד"ר תמי שילון.
 

נג"ש אישי גואדלופ 2008 שלב 8.

 

מתי הבנת שאתה יכול להתמודד בצורה תחרותית עם הרוכבים המובילים בגילך בעולם?


בשנת 2007 הייתה לי עונה מוצלחת מאוד שבה התמודדתי לראשונה בטור בין לאומי (הטור הנשיאותי של טורקיה) בן 8 ימים וגם נכנסתי לעשירייה הראשונה בשני מרוצים בבלגיה (חמישי ושמיני). מאז אני מרגיש שיפור מתמיד בכושר ובניסיון שלי ואני מרגיש מוכן לקראת השלב הבא.
 

 

במה מתבטא השיפור שחל בך בשנתיים האחרונות?


הטור הנשיאותי ב-2007 שהיה הטור הבינלאומי הראשון שלי בקטגוריית העילית שימש אותי ללמידה גם מבחינת ההתמודדות ברמה הבינלאומית וגם ברמה הפיזיולוגית – ברמת ההתאוששות. מהטור הזה לקח לי כמעט חודשיים להתאושש ולחזור לאותה רמת ביצוע כמו שהצגתי בטור. הטור הבא שלי היה הטור של טולדו, טור קצר יותר שממנו לקח לי חודש להתאושש. הטור האחרון לאותה עונה היה שוב בטורקיה, טור של 4 ימים שבו נפלתי ביום הראשון, הצלחתי להיכנס לבריחה יחד עם ויקטור קיטייב וסיימנו במקומות ה- 11 ו-12 אבל למחרת הפציעה לא אפשרה לי לרכב בצורה טובה ולא הצלחתי לעמוד במגבלת הזמן. מהפציעה הזאת לקח לי להתאושש כשבועיים שוב בעזרת הכירופרקטית שלי. במרוצי סוף העונה – מעלה העקרבים ובחץ הצפון לא הצלחתי להפגין יכולת גבוהה וכך סיימתי עונה מוצלחת עם תקוות לעונה הבאה.
ב-2008 ההבדל העיקרי היה ביכולת ההתאוששות שלי גם מיום ליום בטורים וגם לאחר שהטורים הסתיימו. מהטור של חלקידיקי ביון לקח לי שבועיים להתאושש ונכנסתי לעניינים מהר חזרה וההבדל הגדול ביותר היה בטור בגואדלופ, טור ארוך מאוד בן עשרה ימים שם התאוששתי מיום ליום בצורה מפתיעה וגם לאחר הטור כשחזרנו ארצה הרגשתי מצוין. כבר לאחר שלושה שבועות ניצחתי בחריש ולאחר מכן ניצחתי גם את הטור של ערד.
 

בדרך לניצחון נאות קדומים 2008

 

מה הדבר האחרון שלמדת באופני כביש?


בשנה האחרונה גיליתי כמה ששמירה על סל"ד גבוה בעליות משפרת את היעילות בעליה ואת ההתאוששות ממנה. בחלק השני של העונה התקנתי קראנק קומפקט ועל אף הרמות הגבה של הרוכבים מסביבי, הביצועים שלי השתפרו. בעונה הבאה אני אתקין קראנק של אופני הרים ...
מה הציפייה שלך בעונת 2009 בחו"ל?
לעונה הקרובה אני רוצה להעלות את רמת התחרותיות שלי ביחס לרוכבים האירופאים ולהתחיל להתברג במקומות גבוהים יותר. אני מקווה שריבוי המרוצים ברמה הגבוהה בנוסף למשמעת האימונים שאני מנהיג יעזרו לי להשיג את המטרות שלי.
אני אעדכן את כולם בבלוג שלי שאפרסם באתר TACC ובנוסף אנצל את ההזדמנות לאחל לרוכבי הקבוצה ולרוכבי הענף הישראלי בכלל שנת מרוצים מוצלחת ומושכלת.
 

מקום ראשון קבוצתי נג"ש טור ערד 2008.

 

בהצלחה!


תודה.

 

ניב מנצח טור ערד 2008

בחסות:
 © כל הזכויות שמורות למועדון אופניים תל אביב 2008 | אתר ע"י נטאימפקט - עיצוב, הקמת אתרים