Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

מועדון אופניים תל אביב

Tour de la Guadeloupe 2008

להשתתפות בטור של גואדלופ קדמה הכנה ארוכה שהתחילה עוד בעונה הקודמת, כשרוכבי TACC השתתפו בטורים בטורקיה וביוון שארכו בין 4 ימים ל 7 ימים.

 

כמו בשנים האחרונות גם לקראת הטור הזה החלטנו לערוך הכנה בארץ והפעם היה ברור שלמחנה אימונים בחום ובלחות של חודש יולי יש חשיבות רבה, לאור העובדה שבקריביים חם יותר ולח יותר מאשר בישראל.

 

לארס פריה, הרוכב האורח בקבוצתנו, השתתף בשנה שעברה בטור של גואדלופ. הבנו שקיימים אתגרים רבים שעלינו לעמוד בהם כדי להצליח לסיים מרוץ 10 שלבים בתנאי חום ולחות כבדים ובמסלול הררי.

 

לאחר ההשתתפות בטור של חלקידיקי ביוון החלטנו להעלות את הרף ולהתנסות באחד הטורים הארוכים בלוח הקונטיננטאלי של ה- UCI.

 

נקודת המפגש לקבוצות הזרות שעמדו לקחת חלק בטור נקבעה לשדה התעופה אורלי שבפריז. משם הבטיחו המארגנים להטיס אותנו על חשבונם לאיים הקריביים. יום לפני תחילת הטור התאספנו חברי הקבוצה בשדה ויחד עם קבוצות מאיטליה, סלובקיה וצרפת עלינו על טיסת קרוסאיר לגואדלופ.

 

לאחר מעבר 6 אזורי זמן נחתנו בשדה תעופה קטן בעיר הבירה פוינט א- פיטר, שסימנה בצפיפותה את אופיו של האי הקטן שאנו אמורים לרכוב לאורכו ולרוכבו בעשרת הימים הבאים.

 

בדרך מהטרמינל לאוטובוס עטו על דוברי הצרפתית שבינינו עיתונאים מכמה רשתות תקשורת מקומיות והחלו לראיין תוך כדי תנועה את הרוכבים הזרים שהגיעו לאירוע הספורט הגדול ביותר שמתרחש על האי הזה ב- 58 השנים האחרונות. אותם זרים שחלקם מגיעים ממדינות אופניים מפותחות הופתעו מעוצמת האהדה של המקומיים לענף האופניים בכלל ולטור הלאומי בפרט.

 

כבר באוטובוס שמענו הצהרות מהקבוצה האיטלקית אקווה וספונה שהם מתכוננים לנצח את הטור. לא פחות. ומה אנחנו מעוניינים לעשות? "להיות תחרותיים ולסיים כל השישה את הטור". ברור לנו שהרמה גבוהה וששחצנות עלולה להביא אותנו מעמדת הרוכב לעמדת התייר, שבכל בוקר במקום לעלות על בגדי רכיבה עולה על בגד ים של מושיק מהישרדות.

 

כשהגענו למלון בשעת ערב מוקדמת בלטו שני דברים. הריח של האויר היה שונה מבארץ. הלחות הגבוהה יצרה תחושת מחנק. הדבר השני שהבחנו בו היה צליל חזק שבהתחלה נשמע כמו הזעקה של רכב ולאחר מכן הסבירו לנו שזה הבן דוד של הצרצר שאנחנו מכירים מהארץ. רק שלבן דוד הזה יש כניראה שני מסורים שעושים הרבה מאוד רעש.

 

למחרת בבוקר התארגנו על רכב הליווי, מים לכל הטור, ספר הטור שכלל את מפת הדרך והגרפים של כל השלבים, מספרי הרוכבים ותגי הרוכבים שיאפשרו כניסה לארוחות הצהריים במהלך הימים הבאים. השופט הראשי מאיטליה הציג את צוות השופטים שלו, הסביר בקצרה מהם נהלי הטור והעביר את זכות הדיבור לשופטת האחראית על בדיקות הסמים. נושא הסמים היה חשוב לא רק בגלל העמדה שה- UCI נוקט בה בתקופה האחרונה אלא גם נוכח החדשות הטריות שקבוצה מקומית מובילה נתפסה יום קודם לכן בשדה התעופה עם חומרים החשודים כאסורים כשחזרה מתחרות בקולומביה.

 

גם הסלובקים סיפרו שהמשטרה המקומית בדקה להם את המזוודות בחיפוש אחר חומרים אסורים. המשטרה פועלת תחת החוק הצרפתי שמגדיר שימוש בסמי ספורט כעברה פלילית. אותנו המצב שבו גם הטור בודק את הרוכבים בכל יום וגם המשטרה מחפשת חומרים אצל הקבוצות, עודד מאוד.

 

אחה"צ התאספו 22 הקבוצות המשתתפות בטור במרכז העיר להצגת הקבוצות המסורתית ולאחר מכן לפרולוג החגיגי שפותח את האירוע המיוחד הזה.

 

 

קוסמת מקומית מעלימה רוכב ישראלי

 

 

הישראלים והצרפתים בהמתנה להצגת הקבוצות

 

 

החמישייה ללא לארס שנסע לחנות אופניים לקנות כידון חדש שנשבר בטיסה.

 

 

קבוצת Pedale de centre

 

 

קבוצת Matouba Rayon d'Argent

 

הצגת הקבוצות כללה הקראת שמות הרוכבים ולאחר מכן רכיבה על מסלול הפרולוג שלאורכו עמדו הצופים הרבים שבאו לעודד את הרוכבים.

 

קבוצות הטור כללו 15 קבוצות מקומיות ו- 7 קבוצות זרות. קבוצה מגרמניה ביטלה הגעתה ברגע האחרון וקבוצה מקומית נפסלה בגלל חשד לאחזקת חומרים אסורים.

 

רמת הקבוצות המקומיות גבוהה מאוד, דבר המצביע על עומק ענף האופניים באי, המונה כ- 400,000 תושבים בלבד. הקבוצות המקומיות מחוזקות ע"י רוכבים זרים מפולין, צרפת, קזחסטן, קולומביה, אקוודור והרפובליקה הדומיניקנית. מרוצים רבים מתקיימים לאורך השנה באי ומספר מרוצים בינלאומיים מביאים קבוצות מכל העולם כדי להעלות את רמת הרוכבים המקומיים. באי קיימים שלושה וולודרומים המשמשים לאימונים ולמרוצים. זהו מודל טוב לפיתוח ענף מקומי שבישראל אנחנו עמלים ליישמו בעשר השנים האחרונות.

 

לרשימת הקבוצות והרוכבים המזנקים לטור לחץ כאן: Start list

 

לקישורי כל השלבים בטור:

הפרולוג

שלב 1

שלב 2.1 ושלב 2.2

שלב 3

שלב 4

שלב 5

שלב 6

שלב 7

שלב 8.1 ושלב 8.2

שלב 9

 

בחסות:
 © כל הזכויות שמורות למועדון אופניים תל אביב 2008 | אתר ע"י נטאימפקט - עיצוב, הקמת אתרים