Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

מועדון אופניים תל אביב

טור ערד הבינלאומי ה-7

טור ערד הבינלאומי הוא מרוץ המטרה למחזור האימונים הראשון לעונת 2014. הוא בפועל המרוץ הקשה בארץ מבחינת המרחק ומבחינת רמת הרוכבים מהארץ ומחו"ל.

 

תמונות: דני אסקרוב

 

על קו הזינוק לטור העילית העמדנו שלוש קבוצות שכללו 17 רוכבים - 15 רוכבי עילית, שלושה מהם חברים משודיה, ושני רוכבים מסטרס פרו. כמוכן השתתפו בטור המסטרס עוד 14 רוכבים מהמועדון. 

 

 

ניב ליבנר הרוכב המוביל שלנו שניצח את הטור הזה בעבר בא לנצח גם השנה כשהוא מגובה ע"י שאר רוכבי הקבוצה. הנסיון הרב שיש לחברי הקבוצה ברכיבה תחרותית לאומית ובינלאומית, הוא הגדול ביותר בהשוואה לקבוצות אחרות בארץ, והוא בעל ערך רב ביצירת מכוונות לעבודה קבוצתית. לא הטרידה אותי העובדה שכקבוצה יכלנו להיות ברמת מוכנות גבוהה יותר בתמיכה בניב אם לדוגמא יורי, זהר, קומיסר ואגוז היו מגיעים בכושר טוב יותר או אם עידו היה מתחרה בערד במקום בספרד. מה שעניין אותי הוא שעם סגל הרוכבים הנוכחי אנחנו נרכב בצורה הקבוצתית הטובה ביותר. זה מה שיוצר עניין במרוצי הכביש כי לא הקבוצה החזקה ביותר (או העשירה ביותר) בהכרח מנצחת.

מהשלב הראשון הרכיבה הטקטית הייתה מכוונת נצחון עם נוכחות של דולין בבריחה העיקרית לפני העליה למכתש הגדול ולאחר מכן עם נוכחות של ניב ופטריק בדבוקה הקדמית. השלב הראשון הסתיים מצויין כשפטריק מסיים שלישי וניב שישי. בדרוג הקבוצתי סיימנו במקום השני אחרי הרוסים שהתגלו כחזקים מאוד.

 

 דולין בקידמת הבריחה

 

 קבוצת הרדיפה אחרי ארבעת המובילים


למחרת בבוקר זינקנו לקריטריום טכני עם הרבה פניות. רוב רוכבי המרוץ הורדו מהמסלול לאחר שנתפסו בהקפה בגלל אורך ההקפה הקצר והקצב הגבוה שהוכתב. המטרה הקבוצתית הייתה לוודא שניב מתמקם בחלק הקדמי ומתרחק מכל סכנה שעלולה להוריד אותו מהמרוץ. הפתיעו לטובה אגוז וזהר שהחזיקו בקבוצה הקדמית למרות כושרם הבינוני. זה בדיוק מה שמאפיין רוכבים שעובדים עבור הקבוצה ומוצאים בתוכם יכולות גבוהות ברגעים הקריטיים.

 

סיום הקריטריום 


אחה"צ זינקנו לשלב נג"ש הקבוצות עם מטרה לקדם את פטריק וניב בדרוג הקבוצתי שלא השתנה בשני השלבים הראשונים. המרוץ היה סביר ובמסגרת יכולות הרוכבים הקבוצה רכבה טוב מאוד אך הפסידה שתי דקות לרוסים דבר שהרחיק את פטריק למקום הרביעי ואת ניב למקום ה- 13. בדרוג הקבוצתי ירדנו למקום השלישי. ראוי לציון קומיסר שתרם תרומה מכרעת בשלבים האחרונים של הנג"ש.

 

נג"ש הקבוצות 


בשלב האחרון הטקטיקה הייתה למקם רוכבים בכל הבריחות המשמעותיות לפני מעלה העקרבים וכך יורי עשה כשנכנס לבריחה קריטית (כפי שעשה ב-2007 אז גם ניצח את התחרות).

 

יורי מסמן את הבריחה לפני מעלה העקרבים

 

במעלה העקרבים המטרה הייתה לפרק את הדבוקה כדי לסיים את העליה בדבוקה קטנה שתתרחק ותתחרה על הנצחון. לפסגה הגיעו ניב, פטריק וזהר. לאחר העליה ניב נכנס לבריחה טובה בה לא נכחו ארבעת מובילי הטור אך היא נתפסה כ 15 ק"מ מהסיום לפני העליה הארוכה לקו הסיום בערד. 

 

ניב מוביל את הבריחה שיצאה אחרי מעלה העקרבים

 

העליה לערד הייתה מרתקת עם נסיונות של ניב להתנתק מהדבוקה אך המרוץ הסתיים ללא שינוי בדרוג האישי לרביעיה הראשונה. 

 

העליה לערד - הבריחה המנצחת 

 

בדרוג הקבוצתי שיפרנו למקום השני תודות לרכיבה טובה של זהר שהיה הרוכב השלישי המדורג מהקבוצה (הזמן הקבוצתי נקבע בכל יום לפי שלושת הרוכבים עם הדרוג הגבוה מכל קבוצה באותו שלב).

 

 

פודיום הדירוג הקבוצתי


במרוץ המסטרס שהתרחש במקביל למרוץ העילית, רוכבי הקבוצה השתתפו בקריטריום ובנג"ש האישי ביום שישי, ובמרוץ מעלה העקרבים ביום שבת. בתחרות שלבים האתגר שונה ממרוץ חד יומי ומאופיין באוירה יחודית כאשר כולם מבלים יחד במשך כמה ימים ומתמודדים עם הקושי והכיף יחד.


ברכות לכל המשתתפים בכל הקטגוריות כולל המלווים – ניצן הנדלר ומוריה בש בעילית, דני שטראוך, יגאל בן משה וצור רוזנפלד במסטרס. בלעדיכם, הרוכבים לא היו יכולים להתמקד במרוץ בצורה מקצועית.


צור רוזנפלד מבקש להודות על כל התמיכה והעידוד, במיוחד לשרון שנתן את רכבו לליווי למרוץ לאחר שהרכב של צור נתקע ולאחר מכן לקח את צור ואת טל בחזרה למרכז הארץ, ולנורית שרכבה עם טל בשלב השלישי.


תודה ליוסי פוקר, זקן המתחרים בטור העילית שבנוסף לתרומתו לעבודה הקבוצתית, גם תרם את רכבו לליווי בטור.

ברכות – הפעם גם למסיימים במקום הרביעי כי זה טור וכי היו הרבה כאלה שפספסו את הפודיום.
בקטגורית מסטרס 50 ניצח את הטור אביחי קורן ורוברט סיים רביעי.
בנשים 40+ ניצחה את הטור סיגל.
בנשים עילית סיימה קטיה, האורחת שלנו מרוסיה, במקום הרביעי.
במסטרס 40 סיים שרון את הטור במקום הרביעי.
בקדטים סיים אלון יוגב את הטור במקום הרביעי גם כן.
כמוכן תודה לכל התומכים לאורך הטור שעודדו מרחוק את הרוכבים.

בחסות:
 © כל הזכויות שמורות למועדון אופניים תל אביב 2008 | אתר ע"י נטאימפקט - עיצוב, הקמת אתרים